Jak se lze na webu dočíst, používám kolo SWAG 50 od firmy Kellys z roku 2016, postavené na hliníkovém rámu s odpružením Rock Shox 160 mm vpředu i vzadu. Řazení je od Sramu 1×11 GX a brzdy také od Sramu, v tomto případě Guide R. Videí, jak brzdu správně odvzdušnit, je na webu docela hodně, takže video z odvzdušnění rozhodně nečekejte. Jen z terénu 😀
Loni, kdy se v parném létě přední brzda „rozhodla“, že bude přibržďovat, jsem byl nucen se snažit ji zprovoznit v terénu a i s kolem jedoucím mechanikem jsme nenašli vhodný nástroj na opětovné zatlačení pístků alespoň na dojetí. Musel jsem tedy vyjížďku ukončit.
Doma jsem ihned objednal originální odvzdušňovací sadu a hned jak přišla, jsem se do toho pustil. Jako laikovi se mi operace povedla až na třetí pokus a já jsem zase mohl jezdit.
Letos mne to potkalo zase, ale v úplně jiné formě. Vybaven předchozími zkušenostmi jsem se pustil do odvzdušňování, ale vždy s negativním výsledkem. Nejhorší ze všeho bylo tlačení brzdové kapaliny zespodu nahoru a postupné uvolňování brzdové páčky, což bylo opravdu silové cvičení a mohl jsem na tom ruce nechat.
Příčinou je vnitřní pístek, který se po čase začne roztahovat, tedy gumová těsnění se začnou roztahovat, a brzdové destičky s rozpěrným plíškem nemají dost síly, aby pístky zpět zatlačily do třmenu a tím pádem byl vyvinut tlak, aby pístek, potažmo brzdová páčka zaujala svoji původní, výchozí polohu. Takže zůstává zabržděno.
Nezbylo nic jiného, než se objednat do servisu KoloFix, kde byl problém zjištěn a alespoň na chvíli mi byla přední brzda zprovozněna, než dorazí sady na obě brzdy. Sice před otevřením servisu mnou odvzdušněná brzda začala normálně fungovat, ale raději jsem to nechal v rukou odborníka. Jinak by mne ten pístek ani nenapadl. Jakmile byl o víkendu čas, vyrazil jsem kolo projet. Více se dozvíte ve videu 🙂
Oprava byla překvapivě rychlá a k mé spokojenosti. Takže se těším na další ježdění 🙂
Tak jsme rádi, že to nakonec dobře dopadlo…
Ať to šlape, Jardo! 😉
Děkuji moc Marki.
Je to bezva. Kde bych byl bez Kolofixu. Doteď bych se s tím rozčiloval. Teď jsem ještě udělal pár změn v ergonomii, protože od minulého videa se mi změny neosvědčily a něco jsem dal zpět a páčku k ovládání sedlovky má palec lépe na dosah.
Určitě se zase někdy zastavím, protože na vidli a tlumiči dělám jen základní údržbu a na to musí kouknout i profesionálové z Kolofixu. Od roku 2016 to bude něco chtít. 🙂